26 augusti 2012

Baristas: första boken - Denise Rudberg

Orginaltitel: Baristas: första boken
Utgiven: 2010-05-20
Serie: Baristas
Sidor: 240

Min kommentar: Jag älskar Denises första ungdoms triologi Tillsammans och jag har tillochmed första boken och jag hade ganska stora förhoppningar på den här och jag tyckte den var riktigt bra! Bra jobbat Denise, en till lyckad ungdomsbok.

I boken får man ju följa Nicholas, Ludvig och Ruben och min favorit av dom är Ludwig, han var roligast att läsa om och jag gillade Viki också, båda 2 var underbara personer som man fick följa och det bästa var att dom blev kär i varandra men jag tror inte han kommer bli min favvo i nästa bok, tyckte mest det var roligast att läsa om dom två och nu när dom väl är tillsammans så finns det väl inte så mycket mer speciellt att läsa om.

Ruben såg jag mest som typ en skvallertjej, inte för att han skvallrade utan då fick man veta lite om Natalhie och Viki så hehe..

Nicholas var mest sur hela tiden, vilket var lite jobbigt men jag hoppas att han träffar nån och kan leva utom att vara sur och tänka på Natalihe hela tiden.

Handling: Ludvig, Nicolas och Ruben har aldrig träffats förr och skulle nog inte heller ha gjort det om det inte vore för lappen i kaféfönstret där de söker extrapersonal. Under en hektisk höst kommer de tre gymnasiekillarna att bli viktigare för varandra än vad de från början kunde ana.

Betyg: 4/5

4 kommentarer:

  1. Vill verkligen läsa denna! Har hört så mycket bra om den!:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag att du ska göra, den är riktigt bra! :D

      Radera
  2. Den här serien MÅSTE jag läsa!! :) Har läst de flesta Denise Rudberg böckerna men totalt missat den här serien!! :/ Men bra man sparar något bra att läsa oxå :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja!Jag fattar inte hur jag missade den här heller. Jag menar den kom ju ut för 2 år sedan :O Men jag håller med dig det är bra att spara lite också. Har du läst hennes tidigare triologi tillsammans?

      Radera