10 juli 2013

Sommar för evigt - Jenny Han

Sommar för evigtOriginaltitel: We´ll Always Have Summer.
ISBN: 9789174751291.
Utgiven: 2011. 
Sidor: 269. 
Serie: Belly (del 3).

Kommentar: Först måste jag bara skriva WOW, detta måste vara en av de bästa bokserier jag någonsin läst. Det var som man kunde se allt framför sig, Jenny Han har en unik författarkunskap som jag berömmer och avundas! Hon skriver med sån känsla! Jag läste den högt för en vän och hon stormgillade den! En perfekt absolut perfekt kärleksbok! 

Handling: Belly har haft två stora kärlekar i sitt liv, båda med efternamnet Fisher. Men hon valde Jeremiah. Jeremiah som alltid funnits där och som aldrig svikit henne. Och efter att ha varit oskiljaktiga i snart två år - de går till och med på samma college nu - är Belly säker på att Jeremiah är hennes livs kärlek. De bestämmer sig för att gifta sig på stranden i Cousins. 

Då dyker Conrad upp. Conrad som svek, men som fortfarande älskar henne. Plötsligt är de där igen, alla tre, i huset vid havet, och Belly börjar tveka. Kan hon verkligen gifta sig med Jeremiah om det innebär att hon förlorar Conrad? Belly tvingas konfrontera sina känslor för Jeremiah och Conrad och inse vad hon kanske alltid vetat: någons hjärta kommer att krossas.

Betyg: 5/5. 
glöm inte att läsa de två tidigare delarna! 

4 kommentarer:

  1. saknar lite av djup i boken. lite för förutsigbar. men på det hela fick boken en fin avslutning, rätt avslutning!

    SvaraRadera
  2. Johanna Wingren12 juli 2013 kl. 18:57

    Bästa boken i serien!! Helt klart läsvärd:)

    SvaraRadera
  3. Det var bra att Belly gifte sig med Conrad, för han är den rätta för henne. För Jeremiah har varit otrogen mot henne, fast dom inte var ihop då, men han kunde ju ha berättat för henne vad som hade hänt på lovet ändå!!:)

    SvaraRadera
  4. Nu har jag läst alla böckerna & kan med ärlighet i rösten säga att jag älskar dessa böcker! Första ansåg jag var lite väl barnslig men de andra två har fått mig att tappa andan helt :) Romantiska, sorliga, roliga & underbara. Kunde inte sluta läsa utan sträckläste dom! :) Topp betyg härifrån!

    SvaraRadera