10 oktober 2012

Sms från Soppero - Ann-Helén Laestadius

Originaltitel: Sms från Soppero
ISBN:  9789129684247
Utgiven: 2007
Serie: Del 1 om Agnes, inget namn på serien.
Sidor: 151
Första meningen: Agnes kunde inte tro att det var sant!

Min kommentar: Jag hade inga speciella förväntningar på den här boken och den var bra, inte så bra så man är helt fast i den men den var bra.

Agnes tycker jag är bra som huvudperson. Men det här med samer, jag är ju inte en samexpert så det var vissa saker jag inte fattade.

Henriks och Agnes kärlekshistoria var ganska kul att läsa om även om det mesta bara var sms. Jag hoppas det blir bättre i del 2 som heter "Hej vacker". Jag ska skriva upp den i min lista nu.

Handling: Trettonåriga Agnes lär sig samiska i smyg. Riktigt spännande blir det när hon börjar messa med en snygging i byn Soppero. Men det är inte alldeles okomplicerat. Hur samisk är Agnes egentligen, och hur ska hon vara som same? Och kommer kompisarna hemma i Solna att förstå?
Betyg: 3/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar