10 september 2013

Lögner - Sara Shephard

Lögner (inbunden)Originaltitel: Pretty Little Liars.
ISBN: 9789132156694.
Utgiven: 2010.
Sidor: 223. 
Serie: Pretty Little Liars #1.

Kommentar: Jag älskar den här bokserien, jag är också en följare av tv-serien också som är inne på fjärde säsongen och jag tycker absolut att böckerna är bättre! Jag gillar alla 4 lögnare eller Hanna kanske jag inte tycker så mycket om förresten. I boken beskrivs hon som en utseéndefixerad bitch och det låter ju inte så tilltalande! A skrämmer mig jättemycket... Värsta stalkern 24/7 jobb att förfölja 4 tjejer. Jag kunde inte lägga från mig den! Läste ut på en dag och en morgon.

Handling: Mystiska meddelanden från signaturen A sprider skräck i det forna tjejgänget. Vem vet allt om dem? Även deras intimaste hemligheter! Kan det vara Alison, vännen som försvann spårlöst från det där pyjamaspartyt för tre år sedan 

Alla har något att dölja men speciellt high school-tjejerna Spencer, Aria, Emily och Hanna. Till synes oskyldiga flickor, men skenet bedrar. 
Se bara på Spencer som går bakom ryggen och strular med syrrans pojkvän. Aria som fantiserar om sin lärare. Emily som har pojkvän men faktiskt är galet kär i den nya tjejen på skolan. Och Hanna som använder så fula knep för att hålla sig i form. 
Men den mörkaste hemligheten bär de gemensamt. Hur vet jag det? 
Eftersom jag vet allt om vilka dåliga flickor de var, hur hemska de egentligen är, och alla mörka hemligheter de dolt. Och gissa vad?
Jag tänker berätta 
A


Betyg: 5/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar