9 mars 2014

"Delirium" av Lauren Oliver

Delirium (inbunden)Originaltitel: "Delirium"
ISBN: 9789163869778
Utgiven: 2011
Sidor: 465
Serie: Delirium-triologin

Kommentar: Wow jag älskade minst sagt den här boken. Jag slutade inte läsa, den var verkligen wow, jag tror jag aldrig läst ut en sån tjock bok så fort. I hela boken följer man en tjej vid namn Lena och storyn kärlek är en sjukdom är så bra och man får verkligen en tankeställare. Lenas mod byggs upp i boken och ja jag älskar hela idén. Denna bok är en dystopi; negativ samhällsvision. Boken är sorglig och väldigt spännande och de viktigaste den var aldrig tråkig. Det hände saker hela tiden och både början och slutet var bra. Men som sagt väldigt sorglig, jag brukar inte vara ett fan av sorgliga böcker men den här var bra. Riktigt bra! Jag ska på direkten skriva upp 2:an på boklistan.

Handling: Förr i tiden var kärlek det viktigaste i världen. Människor gjorde vad som helst för den. De kunde ljuga för kärlekens skull. Till och med döda. Men allt är annorlunda nu. Kärlek är en sjukdom som går att bota. Regeringen ser till att alla genomgår behandlingen när de fyller arton.
Ett liv utan kärlek är ett liv utan smärta. Det är tryggt, förutsägbart och lyckligt.
Lena Haloway har alltid sett fram emot dagen då hon ska bli botad. Men med 95 dagar kvar till behandlingen händer det otänkbara ...

Betyg: 5/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar