12 juni 2014

Sommar-tag

Nu har sommarlovet börjat och i sommar ska jag läsa massor av böcker. Snart kommer jag svara på 9 frågor om böcker.

1. Vilka 5 böcker måste bara hinnas läsa i sommar?
  • "Förr eller senare exploderar jag" av John Green
  • "Insurgent" av Veronica Roth
  • "Mitt perfekta liv" av Sarah Dessen
  • "Rör mig inte" av Tahereh Mafi
  • "Miss Peregrines hem för besynnerliga hem" av Ransom Riggs
2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att ta tag i?
Jag är absolut inte sugen på att läsa sista delen i Beautiful Creatures serien men känner ändå att jag måste läsa klart den snart. Men såna här böcker man inte känner för brukar ju faktiskt kunna vara bra!

3. Var är bästa stället att läsa i sommar?
Det kommer nog vara sol sängen, sjukt skön! Ska försöka få pappa att köpa en hängmatta, det skulle inte vara fel. 

4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer att läsa någonstans?
Som jag sa i fråga 3, i solsängen. Men också i sängen, i soffan och på stranden. 

5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?
Jag tror att det kan bara "Förr eller senare exploderar jag" eller "Insurgent"

6. Vilken bok borde ALLA läsa i sommar?
En bokserie som jag tycker är RIKTIGA sommarböcker är Jenny Hans bokserie om Belly. 

7. Strand eller hängmatta?
Stranden jag har ingen hängmatta:(

8. Deckare eller roman?
Roman, jag läser inte så mycket deckare faktiskt. 

Favoritgenre?
Jag tycker inte om att bestämma en, men ungdomsböcker;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar